dödens dag

jodå jag lever fortfarande, typ. det är fullt upp med nollningen och plugga samtidigt. jag har träffat tre tjejer som jag har skit kul ihop med, en från falun en från västerås och en från norrtälje så nu är det jag som vet vad som sker och händer eftersom vi är i "min" stad. (givetvis är vi bra många fler som leker men det är dessa jag varit mest med!)

just nu är det tungt, så himla tungt. igår kväll dog min farfar. för ungefär 5 år sedan fick han en cancertumör i tarmen som växte så stor att det sprack i magen och han höll på att dö, men han kämpade som tusan och blev friskförklarad på hösten samma år. den här hösten fick han svårt att andas och ont i bröstet, en tumör på matstrupen som bara växte vilket gjorde att han inte kunde äta något annat än flytande föda och näringsdryck och knappt ens det. läkarna sa att det inte gick att göra något om den fortsatte växa, och då slutade den växa och det blev strålning på och han kunde äta lite igen. vi firade jul och hans 86e födelsedag. för två veckor sedan fick han jätte ont i magen och blev kallsvettig, läkarna trodde att det var tarmvred eftersom han inte kunnat äta någon mat. de bestämde sig för att öppna honom och operera, upptäcker då att allt maginnehåll; tarmar, njurar, lever, allt, var täckt med tumörvävnad och att det inte gick att göra något alls. så igår kväll gick det inte längre, hans kropp var helt slut och han fick somna in.
gud det gör så fruktansvärt ont, samtidigt som jag vet att det här var det absolut skönaste för farfar. nu slipper han plågas längre och han har haft ett långt och fantastiskt liv. min farfar är världens bästa farfar och världens bästa människa överhuvudtaget. men gud va det gör ont, min älskade farfar.

Kommentarer
Postat av: Klara

Fy vad tråkigt och jobbigt! Jag skickar en stor kram till dig Karin!

2011-01-23 @ 19:07:55
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0