2010-01-08

idag fyller min kära mormor 80 år och det har firats hela dagen, nu har jag bara tagit en liten paus från alla släktingar (tänk er, det finns fler folk som är typ lika galna som mig!) men ska snart kila ner igen.

i tisdags firade vi elina med stort pompa och ståt! vi hade med oss mat och gjorde iordning som det sen bjöds på. även en del spel och roliga grejer hann vi med innan vi åkte mot örebro där det var dags för strömpis, dock var det inte riktigt vad vi hade hoppats på så straxt efter 1 skulle vi kila och äta nånstans (och framförallt värma oss eftersom det var minus 28 grader). burgerking är stängt, mcdonalds är stängt, max är stängt, statoil är stängt och tillsist kom vi till shellmacken som tack och lov var öppen. jag kan säga att jag har nog aldrig varit så glad att nånting har varit öppet! in och värmer oss (som sagt det var minus 28 och promenaden var ganska så lång..) hem till elina och bäddar iordning där jag ska sova, elina går in och lägger sig hos tom medans jag sittar uppe med mamma solveig och gudmor åsa och dricker te och pratar till klockan blir halv 4. vaknar upp och äter en kanonfrukost och fixar lite läxor (den enda för det här lovet...).

nehepp nu är det nog dags att dra sig igen, tycket mig höra att det kommer mer folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0