helgen so far

i fredags efter skolan stannade jag till i pålsboda hemma hos frida där hon och karro var. vi pratade och hade trevligt, sen åkte vi och hämtade sova-över-grejer till mig och så handlade vi och samlade vuxenpoäng eftersom fridas föräldrar inte var hemma! senare framåt kvällen kom även hanna larsson och sandra och vi hade en riktigt rolig kväll med kex, vindruvor och annat gott! och fram kom även spelen. vi fastnade för spelet "så det kan låta". herregud säger jag bara, jag har aldrig spelat det förut men jisses va roligt det var! så vi kom i säng runt 1 och jag fick dela säng med min lagkamrat sandra.
på morgonen blev vi mycket glatt väckta av wilma, voffen, och lite senare hade hon även väckt alla andra i huset och vi satte oss för att äta frukost och det kom några brudar till. frida ska börja sälja partylite så det kom en och förklarade hur man gör för att bli säljare. efter det åkte jag hem och och gjorde inte så mycket förrens det blev kväll då jag agerade chafför in till örebro med hanna, frida, edvard och johan. vi åkte till strike och bowlade - och hör och häpna! jag vann!! jag var riktigt stark och slog stirke på strike- dom andra trodde jag var dopad, och det gjorde nästan även jag vissa stunder! sen skjutsade jag hem alla, kom hem och tumlade ner i sängen på en gång.
nu vill mamma att jag ska baka en äpplepaj så det ska jag börja med nu. hade tänkt röja lite på mitt rum och plugga en skvätt också. så det gäller väl att jag sätter igång, då brukar det rulla på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0