kanelbullensdag!

har precs kommit hem från matlagningskurs som jag ska gå på vid några tillfällen. inte för att jag är dålig på att laga mat, utan för att det är kul att lära sig lite nya saker och få smarta tips! så idag har vi bakat 4 olika sorters bröd, kanon tyckte mamma eftersom frysboxen nu är påfylld för ett tag framöver!

och eftersom det är kanelbullensdag har karro och jag som tradition att baka kanelbullar, så nu sitter jag och väntar på att hon ska komma över så vi kan sätta igång med bullbaket. ljumna kanelbullar med kall mjölk är benemej bland det bästa som finns - i alla kategorier!

ja, gårdagskvällen! ida kom och hämtade mig och vi åkte hem till henne där det bjöds på tacos och där flaskorna öppnades och tömdes i snabb takt! åkte vidare mot edvard och där drog vi igång festen ordentligt. det blev tillochmed efterfest för min del och jag kom hem och låg tryggt nerbäddad i min säng vid 4 ungefär.
vaknade dock alldeles för tidigt och har varit igång sen klockan 9, och tröttheten börjar komma lite smygande. men jag hade tänkt att under väntan på min bakkompanjon ska jag slå upp böckerna och plugga en stund, detta gör att jag blir på så bra humör för resten av kvällen! (verkligen inte, men karro har lärt sig hur det är den stackaren!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0