en sån där bajstisdag!

tisdag är som fortfarande en sådan dag som jag alltid tjatat om. en dag som banemej borde bannlysas.

dagen började med att jag fick, efter att ha glömt bort att klockan faktiskt går även fast man bara står och stirrar i tomma intet, rivstarta bilen och panikåka ner till pålsboda. (och jag fick sitta med hakan över ratten eftersom hela rutan var täckt med frost som inte gick att skrapa bort utan man var tvungen att blåsa bort det inifrån med fläktarna..) kör om bussen ner till busshållplatsen och komemr iallafall på bussen och halvsover hela vägen till hallsberg. väl i skolan var det religion som gällde, ett intressant ämne men det är ganska så svårt att hänga med (alla som träffat läraren gunnar förstår vad jag pratar om) efter det idrott; kul, jobbigt helt okej alltså.
sen kom Provet. bioteknik. jag har läst och läst men det fastnar verkligen inte. satt över en timme och bara stirrade på pappret. funderade på att skita i allt och gå hem, inte ta bussen, utan gå hem. jag kan säga att jag var arg. arg på mig själv och arg på robert för att han är värdelös på att förklara. pratade med honom direkt och han fattade, så det löser sig väl men argheten var kvar.. sen hade vi svenska och diskuterade mest och sen åkte vi hem.

la mig i soffan och höll på att somna när niklas ringde, så jag pallrade mig upp och åkte till pålsboda där han väntade på bussen och vi tog en fika. kom hem igen och denna gång somnade jag när jag la mig i soffan - mycket skönt! helt klart det bästa för dagen.
nu har jag bäddat rent sängen (älskar att sova då, det blir så himla skönt som på ett hotell!) och plockat undan alla kläder som låg utsprida över hela rummet. riktigt skönt känns det att komma in här igen!

nu är det dags att krypa ner i min underbara säng och läsa färdigt engelskan tills imorgon. god natt och sov så gott mina vänner!
(förresten, i söndags var det tatueringsdags. både för min hanna och syster malin! slänger in bild när jag fått)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0