sammanfattningar tror jag är den nya inne-grejen!

iallafall så är det det som det blir nu;

i onsdags blev det som sagt hockey och natten spenderades sedan under samma tak.
i torsdags hann jag bara komma hem efter skolan (blev inget stan för våran del), duscha byta om och packa väskan innan jag åkte igen. denna gång till kumla där jag möte upp hanna och vi drog sedan vidare till dennis i hallsberg där det bjöds på fest. hanna, den ängeln, var chafför för kvällen så vi tryckte in oss i bilen och styrde mot åsbro. väl där kan man ju snacka om fest! det var folk både högt och lågt när vi kom fram. där var vi en stund och minglade runt och sedan åkte vi vidare till macedonkan i brändåsen (som numera även är hannas arbetsplats, grattis!!) och tog oss en liten mumsbit. så klockan hade inte blivit så sent när vi rumlade in hemma hos sebbe igen.
hemma hos bröderna bard i åsbro :)
vaknade inte heller allt för sent på fredagen så vi passade på att sitta ute och pressa i solen med sebbes mamma lena och syster jenny (jadå, var inte orolig jag har fått en mycket fin karin-röd färg!).  vi hann även med en omgång kubb, jag och sebbe förlorade dock med en pinne-men vi var starkast på slutet! vi åkte och spelade fotboll, eller ja hanna kom och räddade mig så hon och jag var hejaklack istället. kvällen spenderades ute hos henne i marieberg med sebbe, nicko och grillat! den här dagen kom vi hem lite senare, så på lördagen tog vi oss en sovmorgon (jag lät alltså sebastian sova en bra stund innan jag började väcka honom och retades).
vi gjorde inte så mycket på dan, åkte upp till marken och kollade lite snabbt på utbudet och hälsade på elina som stod och sålde för granngården. och jag skulle nog kunna säga att det var det vettigaste ståndet på hela marken, annars så var det mest krims-krams.
blev fotbollsspelande även denna dag för grabbarna, och jag var hejarklack igen. kom hem till sebbe igen och tog det lugnt en stund innan det var dags för middagen. vi satt dock inte kvar så länge som de andra gästerna utan vi skjutsade in jenny och hennes kompis till örebro och sen åkte vi tillbaks igen. satte på hockeyn, och det tog inte lång stund innan jag var så uttråkad att jag halvsov-och kort därefter sov! vaknade av att det inte bara var jag som hade somnat där vi låg i sängen, och då var kl redan halv tolv så jag stannade även denna natt.
gick upp vid halv 7 och gjorde mig iordning och fick sen skjuts bort till alléhallen där hela dagen har spenderats. och det har varit en ganska så seg dag, men pengarna som kommer får mig att orka med!

nu sitter jag i sängen och håller på med fysiklabrapporten och väntar på att det ska bli lite mat, grillat även idag. jag älskar grillat och nu när säsongen har kommit igång går jag som i extas!
härlig sammanfattning, på en mycket härlig helg. jag mår bara bättre och bättre och just nu känns det som att ingenting kan stoppa mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0