två, är alltid två

jaa igår åkte jag till hanna, men hann bara till pålsboda innan hon ringde och sa att hon var hos sin pappa så vi svängde ner dit och jag hoppade direkt in i ett parti av "geni" och åkte på stor stryk - men jag skyller på att hanna och conny kört spelet förut och hade på så sätt fördel! sen åkte vi vidare hem till hanna i marieberg och gjorde iordning oss, brände en skiva och var lite sociala innan resten av familjen åke till ikea. så hanna och jag styrde bilen (okej mestadels hanna) till hallsberg där vi gick upp till nicko och sen gick vi på en musik tävling. det var många bra band som var med och vi hejade för fulla muggar.efter det styrde vi bilen mot sebbe där det var taggning och hejande på sverige i fotbollsmatchen mot portugal. vi beställde pizza och jag kände vuxen-statusen bara vällde över mig, jag satt och kollade på fotboll, drack en skvätt och käkade pizza! det är ju vuxet eller hur!? (okej vi kollade inte hela tiden.. okej knappt så mycket alls. jag styrde kortspel inne i köket istället!!)
sen huxflux åkte alla hem och sebbe och jag vart ensamma. vi städade undan och gick sen ner och kollade på film och hade det trevligt.. men det här med att somna blev det inte av förrens väldigt sent, och vi vaknade en timma senare av att mamma ringde. "vad gör du?" "jag ska precis gå upp." (eftersom jag såg på mobilen när jag svarade att klockan var 6) "okej, men började du inte vid 7?" "joo, just därför går jag upp nu vid 6..!" "men karin, det är ju sommartid nu.." jaha, härligt. jag hade alltså precis börjat. så ur sängen på med kläder och så stack vi iväg. så att jobba hel dag var inte bland det skönaste/roligaste jag kunde ha gjort, men det resulterar i en massa CASH! 
så efter jag kom hem har jag bara ätit och sen suttit här och tagit det lugnt. karro kom över en stund och flummade lite och nu känner jag av att det här med lite sömn under helgen börjar ta ut sin rätt. kanske dags att kliva genom duschen och sen krypa ner i sängen och dregla som den galning jag är. den galning som bara har 14 dagar, två veckor- TVÅ VECKOR- kvar tills 18 års dagen infaller sig! det mina vänner är värt att fira!


(yesterday!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0