fall : augusti?!

ni vet bio reklamen när det står när filmen kommer upp på bio: "this fall" översätter dom med "i augusti" ? detta har jag suttit och funderat på och tycker det är alldeles tokigt, augusti är för mig en sommar månad! men efter dagen får jag kanske tänka om?
jag har nämligen jobbat idag framtill kl 21. efter det åkte jag till en tjej i hallsberg och vaxade benen (så nu är dom alldeles insmorda och lena, och vad det verkar som helt hårfria!) så när jag väl var på väg hem var klockan framåt 20 i tio. och sorgligt nog så måste jag säga att jag var tvungen att använda helljuset.. jag försökte verkligen trotsa men när jag slog på bara för att pröva så blev det ju mycket bättre.. 6:e augusti och jag var tvungen att använda helljus, det känns tungt!

men under dagen idag var det ingen tvekan om att det var sommar! 28 grader och jag höll på att smälta bort när jag och hanna gick runt i stan och kollade en snabbis innan jobbet. jisses va solen sken och man kände att nu jädrar är det sommar!

så jag fortsätter trotsa och säger att augusti är sommar, jag tycker vi drar ut på det goda så mycket som möjligt!
(på tal om det goda så, om tre veckor så här dags håller vi på och packar in i bilen och åker mot arlanda! är riktigt riktigt taggad och det ska bli så sjukt kul!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0