fin de semana

sitter här och smaskar på lite godis som inte fick plats i karros påskägg. vi har nämligen som tradition att byts påskägg med varandra. och jag vet att det är en stund kvar till påsk (bara lite mindre än en vecka) men eftersom vi ska åka tåg ett x-antal timmar imorrn tänkte vi att det var bäst att passa på och byta under tågresan. blir nog dock inte så att vi gömmer dom med tanke på att det kanske är nån annan som hittar äggen.. 
helgen har gått bra. har varit en rättså jobbig arbetshelg, det har inte varit så många besökere (knappt 1/3 av vad det brukar vara!!)  så man har mest gått och släppat fötterna efter sig. men det har varit roliga personer att jobba med så det har gått relativt smärtfritt. har blivit grymt mycket sova i helgen också, även fast jag jobbat. la mig straxt efter 9 i fredags och somnade nästintill på en gång. blev väckt av sebbe som ringde vid 11 och ville höra hur läget var och sen igen vid 3 när han var på väg hem efter krogen. inget mig emot, alltid lika trevligt! och igår tog jag mig årets första magnum ute i solen när jag väntade på skjuts hem! mycket trevligt! slog på stort och satsade på säsongens första grillning också, efter mycket tjat från mig. måste säga att grillade majskolvar är ju helt gudomligt!

nu ska jag sätta igång med packandet. vet knappt vad jag ska ha med mig eller vart dom kläder som jag planerat att ta med mig finns. får springa runt här hemma en stund som vanligt när det ska packas.. har bara lagt fram en korsordstidning och teoriböckerna, och påskägget förstås! vet inte ens vad det vankas för väder men aftonbladet lovade superväder under veckan så hoppas det gäller över hela landet, enda där uppe i norr också! haha!


måste hoppa genom duschen också, annars lär jag nog bli ensam i kupén imorrn! jobba hela dagen i ett varmt och fuktigt badhus och man känner sig inte som världens fräschaste efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0