summa sumarum - NORRLAND!

nu är jag hemma igen. det har varit fyra riktigt roliga dagar, men jag tycker alltid att det är lika skönt när man väl är hemma igen. jag har haft med mig kameran, tillochmed extra batterier, men den har bara legat i väskan och där har den inte gjort så stor nytta. så på tåget hem igår när vi var sådär lagom trötta och flummiga kom den fram.  
    
tågresan hem var ju förstås ett kapitel för sig. det börjar med att vi är försena redan från sundsvall och vi inser snart att vi kommer missa våran anslutning i gävle. men dom ropade ut i högtalarna relativt tidigt när vårat nästa tåg skulle gå så då fick vi ungefär 1 ½ timme att slå ihjäl i gävle. så vi traskade iväg och tog oss en pizza. kom tillbaka och såg vårat tåg ståendes där, och karro kände sig lättad när hon såg att det skulle vara ett TiB- tåg vi skulle åka med hem (Tåg i Bergslagen, sånt tåg som hon är van att åka till örebro med) så vi hoppade på och under resans gång bredde vi ut oss mer och mer. men det var som sagt inte så många som åkte med tåget.
väl i hallsberg mötes vi av en massa raggarbilar som åkte runt, det var ju skärtorsdagsdans i ishallen! härligt att komma hem och mötas av avgaser och skrikande 45-plusare! jag fick köra hem och det gick bra. av med sminket och ner i sängen, somnade nästan på en gång och vaknade vid 8.30. men hallå, jag har ju sovmorgon jag kan sova hur länge som helst!! jaja, jag låg kvar i sängen och sen så har jag bara hjälpt hanna med kemin och läst teorin. nu ska jag gå ut och gå en ordentlig sväng som ni ser blev det en del godis på tåget och jag känner mig som en övergödd kossa. att då solen skinner gör det ju faktiskt bara ännu enklare att bege sig ut en sväng! åhh jag är så glad över mina underbara vårkänslor! (om sebbe bara kunde vara frisk..)  


tack för en kanon vecka ida, nu vet jag hur det ser ut där uppe hos dig! och jag vet att du är så himla glad att se oss, du är verkligen kanon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0